Nie od dzisiaj wiadomo jak wielką rolę w komunikacji społecznej odgrywa obraz rejestrowany przez ludzki wzrok. Ta najszybsza forma przekazu, za pomocą której ludzki mózg otrzymuje niewyobrażalnie duża dawkę informacji, jest obecnie podstawą wszelkiego rodzaju działalności marketingowej. Oczywisty jest zatem fakt, że jak najlepsza prezentacja danego produktu – w formie profesjonalnego zdjęcia, w niezwykle efektowny sposób przekłada się na jego popularność, co jest równoznaczne z dobrymi wynikami sprzedaży. Fotografia produktowa jest wyspecjalizowaną dziedziną fotografiki, mającą na celu ukazanie produktu w jak najbardziej doskonały sposób. Umiejętne wyeksponowanie zalet przedmiotu, z równoczesnym ukryciem jakichkolwiek niedoskonałości, zwiększa jego atrakcyjność w oczach konsumenta, co powoduje pobudzenie chęci posiadania sfotografowanej rzeczy. Wszyscy wiedzą, że ludzie lubią ładne przedmioty, a więc nic dziwnego w tym, że pragniemy posiadać to, co przykuwa naszą uwagę i jest według nas atrakcyjne.
Z tego powodu, współczesny marketing w olbrzymiej mierze opiera się na zdjęciach. Wszelkiego rodzaju katalogi – zarówno te w wydaniach gazetowych jaki internetowych, aukcje internetowe, reklamy na bilbordach czy w gazetach – bazują na profesjonalnej fotografii produktowej. Dzisiaj nikt nie kupi przedmiotu, którego nie wiedział na oczy i tak samo nie kupi przedmiotu, który nie spodobał mu się na zdjęciu. Dlatego też realizacja fotografii produktowej musi być przeprowadzona z jak największą starannością. W przypadku sprzedaży podobnych albo jednakowych produktów, to właśnie jakość zdjęcia decyduje o tym, z której oferty skorzysta klient. Dobry profesjonalista, który dysponuje świetnym sprzętem i zna się na tajnikach fotografiki oraz potrafi stworzyć ciekawe kompozycje i aranżacje, w rzeczywistości sprawi, że przedmiot będzie sprzedawał się sam. Fotografia produktowa jest obecnie podstawą sprzedaży online oraz wszelkiego rodzaju handlu katalogowego. Kupujemy oczami i każdy porządny sprzedawca na pewno o tym pamięta.